lørdag 7. oktober 2017

Jeg naken i avisen?

Det er 19 mai 2017, og  solen steker over Sunnmørsalpene. Morgenkaffen nytes til det fantastiske skuet av solskinnet som speiler seg i snøen på toppene av de stupbratte fjellene. Det er nesten som på et postkort.

Sæbø ved Hjørundfjorden på Sunnmøre
Det er klart at man skal på fjelltur en slik dag, det mener hverfall jeg og hundene.
Hundene uler mens sekken pakkes, bare speilreflekskameraet igjen nå så er vi klar.
Vi er to personer og to hunder som tar turen til Olavshola 400 moh. Det er bratte høydemeter, men utsikten en får fra toppen gjør det hele verdt slitet.

Dette er en velkjent tur for mange og det er ikke uvanlig å møte folk her, gjerne i alle aldre.
Vi treffer ikke en eneste sjel denne dagen, har vi virkelig hele fjellet for oss selv?
Ved utsiktspunktet tar vi oss en velfortjent pause, det er fantastisk å sitte her og bare la tankene fare.
Det er på dette tidspunktet idèen om fotografering kommer, man må jo ta bilde av utsikten.
Som nevnt tidligere er dette en tur som blir tatt av mange og ofte, så det florerer av bilder fra dette idylliske stedet.  

"Hva med å kaste klærne?"

Før jeg vet ordet av det står jeg der uten en tråd på kroppen og speider utover fjorden.

Det hadde nok vært litt av et sjokk om noen skulle komme å se meg der jeg stod splitter naken!
Nå var jeg også blitt en del av fenomenet naking.
Bildet blir delt på sosiale medier, og folk har i etterkant kommentert at rumpa mi var å se overalt. 

Oppmerksomheten avtar etter hvert som tiden går, helt til for to uker siden.
Når jeg åpner Instagram er det kommet en forespørsel fra Dagbladet Magasinet som skal gjøre en reportasje om naking. De ønsker å bruke mitt bilde. 
Selvfølgelig kan de det, så i dagens utgave av Dagbladet Magasinet kan hele Norge se rumpa mi blokkere for en nydelig utsikt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar